Tort de toamna ( blat cu morcov si dovleac + crema de mascarpone )



        Saptamana trecuta a fost mama in vizita si m-am gandit sa-i fac un tort, un tort mai special asa ca ea, dulce dar nu prea, din ingrediente colorate si vesele, cu crema fina de mascarpone si pe undeva o aroma de portocala. Asa e si mama, colorata, vesela, dulce, fina, buna in fiecare zi :)
Iata si reteta:

Blat: 

- 1 cana de morcov ras
- 1 cana de dovleac ptr placinta, ras
- 1 cana de zahar
- 1 cana de ulei 
- 3 cani de faina
- sucul de la o portocala mai mare
- coaja rasa de portocala
- scortisoara
- 1 pliculet praf de copt

Pentru crema: 

- 500 gr mascarpone 
- 4 galbenusuri
- 4 linguri zahar pudra

Pentru decor: 

-2 morcovi
- parti egale de apa si zahar tos
- zahar tos, cateva linguri

1. Pregatim blatul. Se amesteca uleiul cu zaharul. Eu am un robot de bucatarie cu un bol de mixer mare si incapator asa ca fac totul acolo, fara sa muncesc prea mult la amestecat. 

2. Se adauga morcovul si amestecam bine, apoi dovleacul si iar amestecam bine, sucul de portocala, scortisoara, coaja de portocala si apoi faina cernuta si amestecata cu praful de copt. 

3. Aluatul obtinut se toarna intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt sau cu unt si faina si se da la cuptorul preincalzit la 175 - 180 grade pentru circa 40 - 50 minute. Faceti testul scobitorii. Oricum va mirosi bestial in casa cand este gata copt. 


Iata-l si copt, nu m-am putut abtine pana cand s-a racit si am rupt putin din el. Mirosea prea bine :) 
Scuzati lumina proasta din poza dar era cam miezul noptii cand am facut blatul si becul din bucatarie nu m-a ajutat prea mult. 


Il lasam sa se raceasca si il taiem in 2 sau 3 felii. Eu l-am taiat in trei. Trebuie sa stiti ca din aceasta compozitie se poate face si prajitura, fara crema, este pur si simplu delicios si suficient de dulce si de asemenea se poate manca si in post sau de catre persoanele vegane. Eu am mai facut-o dar cu mar in loc de dovleac, de mai multe ori si intotdeauna a avut succes, dar de data asta m-am gandit sa folosesc roadele toamnei si m-am gandit ca merge bine cu crema de mascarpone, si nu m-am inselat deloc. Reteta pentru prajitura cu morcov si mar o gasiti aici

4. Crema se face in felul urmator: galbenusurile se mixeaza bine cu 4 linguri de zahar pudra pana se transforma intr-o crema albicioasa si foarte legata. Eu folosesc zahar pudra pentru ca se dizolva mai repede dar puteti folosi si zahar tos. Se adauga apoi branza mascarpone, treptat. Aveti grija sa cumparati doar mascarpone de calitate altfel nu va va iesi crema. Eu folosesc doar Granarolo sau Galbani. Am incercat si cu alte marci dar au gust de lapte praf si obtin mereu o crema moale, in schimb cu una din cele doua marci crema iasa consistenta si numai buna de mancat cu lingurita sau de intins pe tort sau tiramisu. 

5. Pentru decor am taiat cei 2 morcovi in fasii lungi cu cutitul de curatat cartofii. Am pus pe foc intr-o cratita parti egale de zahar si apa, sa zicem o cana + o cana si le-am lasat sa fiarba pana s-a dizolvat zaharul. Apoi am adaugat morcovii si am lasat la fiert circa 5 - 7 minute. I-am scos intr-o strecuratoare, i-am lasat sa se scurga si sa se raceasca putin si apoi i-am tavalit prin zahar tos si am desfacut fasiile una de alta. Se intind pe hartie de copt sau pe un fund de lemn pana cand se racesc bine si se intaresc. Tot prin acest procedeu puteti pregatii si coaja de portocala pentru decor si se pot pastra in frigider pentru cand aveti nevoie, in caserole sau borcane bine inchise. 

6. La montarea tortului am insiropat putin blatul cu suc de portocala proaspat stors, dar nu foarte mult pentru ca blatul oricum nu e deloc uscat si e foarte usor de mancat. Puneti un blat, un rand de crema, blat, crema , blat si crema deasupra. Apoi morcovii zaharisiti pentru decor. Sau decorati cum va place. 

Mie mi-a placut cu mai putina crema dar daca il vreti mai cremos mai adaugati la cantitatile din reteta de crema inca  2 oua, 2 linguri de zahar pudra si 250 gr mascarpone. 

Iata ce a iesit: 





Comentarii

Postări populare