Chiftelute de legume si ton


       
      Astazi m-am gandit la chiftele si pentru ca e post si era dezlegare la peste m-am gandit sa fac niste chiftelute cu legume si ton. Bineinteles ca nu am pus ou in ele dar pentru varianta de dulce voi puteti sa puneti linistite chiar si doua oua. Au iesit foarte bune si le-am servit cu un piure de cartofi aromat cu ulei de trufe. Abia astept sa treaca postul si sa fac acest piure cu mult lapte si mult unt si sa-l bat bine pana se face spuma :) 
Sa va spun ce am folosit la chiftelute: 

- 2 dovlecei
- 3 cepe
- 4 cartofi mai micuti
- 1 ardei kapia
- 160 gr ton bucati in ulei 
- 1 lingura de pesmet
- 1 lingura de faina
- 3 catei de usturoi
 - sare/piper

1. se spala bine dovleceii si se dau pe razatoare, cu tot cu coaja. Se pudreaza cu sare si se lasa la scurs intr-o strecuratoare, circa 20 minute. 


2. Intre timp curatam celelate legume apoi le taiem. Ceapa si ardeiul kapia foarte marunt iar cartofii se dau pe razatoare. Tonul se scurge foarte bine de ulei. 

3. Dovelcelul se stoarce foarte bine in maini si toate ingredientele se pun impreuna intr-un castron incapator. 


4. adaugam pesmetul, faina, sare si piper dupa gust. Amestecam totul foarte bine, pana obtinem o pasta omogena . Eu am pus si patru frunzulite de busuioc tocate marunt. Apoi formam chiftelutele si ca sa nu se desfaca la prajit le tavalim prin faina. 


5. Le-am prajit in ulei incins la foc mediu. Am folosit o tigaie wok ca sa nu folosesc foarte mult ulei si ca sa le cuprind bine. 


6. cand sunt gata le scoateti pe un servetel de hartie. 

Pofta buna!



 




Comentarii

Postări populare