Salata cu branza halloumi la gratar




     Cine a fost in vacante in Grecia sau a locuit acolo cu siguranta stie ce este branza Halloumi si stie si cat de gustoasa este, mai ales facuta la gratar si stropita cu suc proaspat de lamaie si ulei de masline. Cand am mancat prima data mi-am adus aminte ca si mamaie avea un tip de branza care semana foarte mult cu branza greceasca, tot din lapte de capra si la fel ca Halloumi, scartaia intre dinti cand o mancai negatita. Mamaie obsinuia sa ne faca branza de capra prajita in tigaie iar langa ea arunca de multe ori si cate un ou ochi pe care-l prajea tare. Bineinteles nu lipseau rosiile din gradina. 

    In amintirea vremurilor de demult apuse, vremuri in care iubita mea mamaie imi gatea bunatati de mancaruri deloc sofisticate dar pline de gust, si in amintirea bunatatilor mancate in Grecia, aseara am facut repede o salata care imita oarecum salata greceasca doar ca am scos unele ingrediente si am adaugat altele, si am pus repede pe gratar cateva felii de branza Halloumi, ca tot era la Lidl saptamana greceasca. Mamaie inca imi gateste dar nu atat de des cum o facea cand eu eram un copil rasfatat (acum sunt un adult rasfatat ), si sper sa-mi mai gateasca inca multi ani de-acum inainte. 

Ingrediente:

- rosii bine coapte
- castravete Fabio
- ceapa alba
- 2 avocado bine copti 
- ardei gras - in salata de fata nu am pus pentru ca am avut pretentiosi la masa
- sare
- ulei de masline extravirgin
- zeama de lamaie 
- busuioc verde tocat sau oregano, pentru gust 
- branza halloumi

1. din legumele de mai sus am facut o salata si am asezonat-o dupa gust cu sare, ulei, zeama de lamaie si busuioc maruntit. 

2. Deasupra am pus branza halloumi pe care am lasat-o mai intai pe gratarul incins pana cand a devenit ca in imagine. E foarte buna calda si stropita cu zeama de lamaie si ulei de masline. Combinatia de avocado cu branza mi se pare exceptionala si l-am combinat in ultimul timp cu toate felurile de branza si de fiecare data mi s-a parut ca se potriveste. Saptamana trecuta am facut niste panini cu avocado, telemea de vaca, rosii si busuioc de a stat mata in coada, vorba mamei mele, dar despre asta in alta postare. 

Pofta buna! 

Comentarii

Postări populare