Negresa cu dulceata si nuca ( de post )



     
    Imi aduc aminte primele posturi pe care le-am tinut...groaznice. Imi era foarte greu, mancam foarte multa paine, prostii vegetale gata preparate de prin comert, alte tampenii vazute prin reclame, cartofi, fasole si orez si nu era chip sa mananc si altceva, despre dulciuri nici nu putea fi vorba. Dupa fiecare post eu ma simteam mai rau ca niciodata, eram umflata, ma durea stomacul, ma simteam greoaie, ma intepa prin toate partile si-asa mai departe. Ei, dar asta a fost acum multi ani, intre timp eu nu am renuntat la perioadele de post ba din contra acum le tin chiar pe toate , am invatat sa mananc, am invatat sa renunt la paine, am eliminat din viata mea 98% din semipreparate, pateuri, conserve, si alte bazaconii a caror eticheta nu o inteleg, m-am imprietenit foarte mult cu fructele, legumele si stiu ce sa fac cu fiecare in parte, m-am apucat si de sport si uite ca am gasit si mai gasesc inca idei si pentru dulciuri de post. Din cand in cand musai trebuie sa pacalim creierul cu ceva dulce :) 
  Acum in timpul unui post ma simt absolut minunat, foarte usoara, am o digestie excelenta, foarte multa energie, dorm foarte bine noaptea si mintea imi este mult mai limpede. Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, incercati, nu o sa va para rau :).

Dar sa revenim la dulciurile noastre. In postarea de fata aveti o frumusete de negresa cu dulceata, in cazul meu dulceata de portocale amestecata cu dulceata de caise ptr ca mai aveam cate putin din fiecare prin borcane si am zis sa fac curat. Data viitoare o sa fac doar cu dulceata de caise pentru ca imi place foarte mult combinatia de ciocolata dulce cu dulceata acrisoara de caise si cu nuca macinata. Aceasta negresa m-a dus oarecum cu gandul la tortul Sacher. Iata ce va trebuie pentru negresa noastra: 

- 300 gr faina ''00''
- 1 lg.ta praf de copt
- 50 gr cacao pudra, cat mai neagra daca se poate
 - 3 linguri bune de nuca macinata
 - circa 200 gr dulceata de caise ( cam 5 linguri )
- 150 ml ulei
 - 150 gr zahar brun
 - 300 ml apa

1. Amestecati bine ingredientele uscate, adica faina cu cacaoa si cu praful de copt, intr-un castron mare. 

2. In bolul robotului meu de bucatarie care face tot si ma scuteste de dureri de maini, am pus impreuna ingredietele lichide, adica apa si uleiul + am adaugat zaharul si le-am amestecat bine, bine, adica le-a amestecat bine, bine ptr ca eu n-am facut altceva decat sa ma uit la el cat de frumos lucreaza. Bineinteles ca puteti sa puneti zahar tos normal daca nu aveti sau nu folositi zahar brun dar eu va recomand sa eliminati definitiv si irevocabil din viata voastra zaharul rafinat. Mai cititi ca vedeti voi de ce :) Si bineinteles ca si un mixer normal e nemaipomenit daca nu aveti un robotel si chiar si-o lingura de lemn daca nu aveti mixer. Eu mai fac prajituri cu lingura de lemn cand am mult timp de pierdut si chef de muncit cu mana mea la o prajitura. 

3. Odata amestecate bine cele lichide, peste el se adauga treptat cele solide, amestecand mereu. Cu robotul nu ies cocoloase, daca amestecati cu telul aveti grija sa nu faceti cocoloase. O solutie buna ar fi sa faceti invers, sa turnati putin cate putin compozitia lichida in cea solida si asa sigur nu va ies cocoloase. 

4. Adaugati apoi si dulceata delicoasa si nuca macinata si amestecati bine. Pentru un plus de crocanteala, inainte sa macinati nuca puteti sa o prajiti putin avand grija sa nu o ardeti. 

5. Compozitia obtinuta se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau cu margarina si faina. Eu am folosit o tava rotunda de tort, cred ca era de 28 cm. 

6. Se da la cuptorul preincalzit la 180 - 190 °C pentru 40 minute bune, pe raftul din mijloc. Probati cu scobitoarea.  

Et voilà! Pofta buna! 



Comentarii

Postări populare