Spaghetti amatriciana




     Nu e niciun secret ca imi plac pastele, foarte mult, atat de mult incat as fi in stare sa le mamanc zilnic dar bineinteles ca nu o fac. Nu conteaza cu ce sos sunt facute, le iubesc de la pasta al pomodoro si pana la basta bolognese pe toate, de la pasta cu legume si pana la pasta al forno, de la lasagna la ravioli, de la linguine la tortiglioni. Cel mai important este sa fie gatite corect.
    In general aproape orice fel de pasta se face intr-un interval de timp destul de scurt, de la 10 la 30 minute exceptand bineinteles pastele cu ragu de orice fel pentru care ai nevoie de cateva ore pentru a gati sosul. Daca respecti cateva reguli simple te vei bucura de paste ca la mama lor acasa si iti vor iesi intotdeauna delicioase.
    Pastele nu se fierb mai mult decat este indicat pe ambalaj si pentru un rezultat de exceptie se iau din oala in care au fiert si se pun direct in tigaia cu sos unde se mai lasa impreuna circa un minut, in felul acesta pastele absorb sosul delicios.
    Pastele se fierb intotdeauna in apa care clocoteste si in care ai pus sare.
    Nu pun la fiert mai multe paste decat ai nevoie. Pentru doua persoane sunt suficiente circa 250 - 300 grame de paste nefierte.
    Nu se pune ulei in apa in care fierb pastele.
    Pastele nu se clatesc cu apa rece!
    Daca sosul este prea gros sau ti se pare ca nu este suficient, mai adauga putina apa in care au fiert pastele.
    Nu exagera cu ingredientele, keep it simple! Cu cat pui mai multe cu atat te complici iar gustul probabil nu va mai fi unul bun. Tine minte, mancarea simpla este cea mai delicioasa.
    Pastele se mananca fierbinti, atunci cand le-ai gatit!
 
Astazi va scriu o reteta care bineinteles nu este a mea, nici nu are cum sa fie, si careia eu nu i-am adus imbunatatiri pentru ca nu are nevoie. Cand am locuit in Italia am facut acest tip de paste de multe ori dar pentru ca in Romania nu prea gasesc guanciale ( obraz de porc ) ca in Italia, am repetat-o de destul de putine ori de cand sunt acasa. Zilele trecute insa, am primit o minunatie de guanciale tocmai de la mama lui de-acasa, facut in casa de un macelar italiano - napoletan si primul lucru care mi-a venit in minte a fost sa fac paste amatriciana.

Aveti nevoie de:

- guanciale ( obraz de porc ) sau chiar panceta daca nu aveti guanciale - 200 gr
- 1 ceapa mare
- 400 gr rosii cherry la conserva sau rosii decojite pe care le maruntiti
- sare, piper - dupa gust
- pecorino sau parmezan daca nu aveti pecorino

1. Se taie obrazul de porc in feliute, fara soric, si se pune la prajit in tigaia incinsa, fara ulei. Il lasi la prajit pana cand partea cu grasimea devine transparenta si incepe sa se rumeneasca.



2. Adaugi ceapa taiata cubulete si daca nu este foarte sarata carnea pui si putina sare, apoi piper. Lasi cateva minute sa se caleasca ceapa si stingi cu putina apa in care fierb pastele, ca sa se rehidrateze carnea si sa se desprinda sucurile de pe tigaie.


3. Adaugi apoi rosiile din conserva si le apesi cu lingura ca sa se sparga si lasi sosul la fiert cat sa se lege. Vreo 5 minute. Musai o lingurita de zahar ca sa taie aciditatea rosiilor.


4. La sfarsit presari fara mila pecorino dat pe razatoare, sau parmezan. Aici nu se vede excat cat am pus eu, am pus vreo 2 linguri bune :))


5. Scoti pastele din oala si le dai drumul direct in tigaia cu sos unde la mai lasi un minut sau doua amestecandu-le cu sosul

6. In farfurie si pofta buna!


Comentarii

Postări populare