Supa crema de dovlecel - de post


      Am intrat in Postul Craciunului si timp de 40 de zile nu ma mai ating de alimente de provenienta animala. Imi plac foarte mult posturile si traditiile in general, sunt perioade de curatire atat sufelteasca cat si trupeasca, perioade de reintoarcere la sine, atat de necesare pentru mentinerea echilibrului. Se pare ca in post am si inspiratie si in mod surprinzator gasesc cate ceva diferit de gatit in fiecare zi, nu ma plictisesc deloc in bucatarie pentru ca legumele, verdeturile si fructele iti ofera posibilitati nelimitate de combinatii si imbinari care mai de care mai gustoase si aromate. 
Aseara am facut o banala supa crema de dovlecel, cu doar 4 ingrediente principale dar care a fost absolut delicioasa. 

     Dovleceii sunt niste minunatii foarte gustoase, sanatoase, usor de gatit si usor de gasit. Contin 95% apa si se pot consuma si cruzi in salate daca vreti sau taiati in forma de spaghetti, se consuma cu tot cu coaja pentru acolo se gasesc toate vitaminele si nutrientii, sunt indicati persoanelor care au probleme cu digestia, reduc riscul aparitiei cancerului cu circa 30%, contin fosfor, magneziu, potasiu, vitamina A, vitamina B9 si au foaaarte putine calorii. Sucul de dovlecel este de asemenea foarte bun, in special pentru persoanele care au probleme respiratorii sau de vedere si vitamina B9 continuta de acestia, protejeaza teaca de mielina ceea ce inseamna ca ajuta la prevenirea apartiei sclerozei multiple. Ce mai incoace - incolo, sunt buni, sunt un must-have in dieta fiecaruia. 

Dar gata cu lectia despre dovlecei, iata ce am folosit pentru supa mea: 

- 2 cepe mijlocii
- 2 cartofi nu foarte mari 
- 3 dovelcei 
- 1 catel de usturoi
- ulei de masline
- sare, piper
- seminte de dovleac si marar pentru decor

1. Am curatat ceapa si am taiat-o in 4. Puteti sa o taiati si in 6, depinde cat de mare este. Am pus-o la calit in putin ulei de masline si am adaugat peste ea un praf de sare si catelul de usturoi zdrobit cu palma pe fundul de lemn. 

2. Dupa circa 30 de secunde am adaugat cartofii taiati si ei grosier si le-am lasat sa se caleasca putin impreuna. Cat sa prinda putina culoare si gust. 

3. Am adaugat dovleceii taiati cuburi mari si apa calda cat sa acopere totul. Nu puneti mai multa apa pentru ca dovleceii oricum sunt aposi si va va iesi supa mai lichida. 

4. Cand toate sunt fierte, luam oala de pe foc si cu un blender vertical pasam toate legumele pana le reducem la stadiul de crema. Se repune oala pe foc si se potriveste de sare si piper. 

Daca nu tineti post sau nu sunteti vegani, puteti adauga la final putina smantana dulce pentru gatit si in momentul servirii putin parmezan ras. Merge doarte bine cu crutoane. 

Eu am adaugat seminte de dovleac si marar. 


Pofta buna! 



Comentarii

Postări populare