Supa crema de mazare cu marar, chimen si ardei iute


     Mazarea...o bobita mica dar plina de gust, delicata, versatila, usor de gatit, plina de proprietati si mare prietena cu sanatatea omului. 
Pun pariu ca nu stiati ca: 
- contine proteine de de inalta calitate si multe fibre,
- are continut redus de grasimi si calorii, 
- contine coumestrol, un polifenol care protejeaza sanatatea si te apara de cancer la stomac, 
- are multi, multi anti-oxidanti care intarzie procesul de imbatranire si pot preveni boli precum Alzheimer, artrita, bronsita, osteoporoza si candida, 
- contine vitaminele B1, B2, B3, B6 si acid folic, 
- reduce colesterolul rau, 
- previne constipatia etc. 

Ei, nu din cauza celor scrise mai sus ci pentru ca imi pace foarte mult, o gatesc destul de des si ma bucur ca imi place ceea ce se pare ca ne face bine. De aceasta data, am facut o supa crema putin picanta si cu un gust mai exotic, am zis sa experimentez putin ca sa nu ne plictisim in bucatarie pentru ca e pacat sa te plictisesti cu atatea ingrediente si condimente la dispozitie. 
Am folosit urmatoarele ingrediente: 

- circa  500 gr. mazare congelata ( am avut de la mine din gradina )
- 2 cepe mijlocii
- 1 morcov
- 1 cartof 
- 1/2 ardei gras verde
- cateva linguri ulei de masline
- 1/2 lingurita chimen
 - ardei iute uscat
 - marar verde

    1. Curatam legumele. Ceapa se taie in 4 sau in 6 si se pune la calit in ulei de masline. Se adauga un praf de sare. 

2. Adaugam morcovul taiat rondele subtiri si lasam putin, adaugam cartoful taiat cubulete si adaugam si ardeiul gras taiat fasii. Le lasam sa se caleasca impreuna pana prind putina culoare. 

3. Adaugam mazarea congelata, sau proaspata, si punem apa peste toate legumele cat sa le cuprinda. Le lasam sa fiarba. Gustati de sare, eu prefer sa portivesc mancarea de la inceput, mi se pare ca e mai gustoasa.  Cand totul e fiert, le pasam cu blenderul vertical pana obtinem o crema. 


4. Punem iarasi pe foc mic si adaugam 1/2 lingurita chimen, sau mai mult daca va place, ardei iute uscat, dupa gust si marar verde tocat marunt. 

Noi am mancat cu lipie, sau merge foarte bine si cu pitacare e cam acelasi lucru.

 Pofta buna!



Comentarii

Postări populare