Dulceata de ardei iute


    Tot am auzit pana acum de dulceata de ardei iute dar niciodata nu o facusem. Clar imi ispira ceva bun, ma gandeam eu ca trebuie sa fie foarte gustoasa si ca merge foarte bine cu friptura sau cu anumite tipuri de branzeturi, dar niciodata nu m-am gandit ca e chiar atat de gustoasa.
Va spun sincer, atata am gustat in timpul procesului de gatire si cand am pus-o in borcane pana mi-a amortit gura. Am lins efectiv castronasul de degustare si oala si lingurita si tot ce a intrat in contact cu ea :)) 

Va sfatuiesc sa va pegatiti psihic pentru miros de otet gatit care va ramane in casa vreo 4 zile si sa va deschideti toate geamurile bucatariei. Deci daca o faceti pe vremea asta, sa va imbracati gros :) Mirosul emanat de siropul de otet cu zahar este destul de greu de suportat dar rezultatul final merita orice suferinta. 

Iata ce ingrediente am folosit eu: 

 - 1 kg ardei rosii, iuti
 - 3 ardei kapia, rosii
 - 1 litru otet
 - 1 kg zahar

Pe internet sunt o multime de retete de dulceata de ardei iute, alegeti ce va place si combinati cum credeti voi, dupa gustul vostru. 


1. Ardeii se spala si se curata de seminte si nervuri. Folositi manusi cand faceti aceasta operatiune altfel veti plange la propriu de durere de maini. Te va ustura pielea groaznic iar senzatia este ca de arsura. 

2. Se toaca ardeii iuti si ardeii kapia foarte marunt. In cazul meu am lasat robotul de bucatarie sa faca toata treaba. I-a maruntit perfect. 

3. Am pus la fiert otetul si zaharul si le-am lasat sa fiarba pana s-a format un sirop, circa 40 de minute in cazul meu. Trebuie sa se faca mergelute de sirop atunci cand picurati pe o farfurie, sau cand luati sirop intre degete sa se intinda putin, sa fie lipicios. 

4. Am adaugat in sirop si ardeii tocati si am lasat sa fiarba pana cand s-a facut dulceata. Luati spuma daca se face. Eu am facut testul cu o farfurie rece, am pus putina dulceata pe o farfurie rece si am pus apoi pentru cateva minute farfuria in congelator. Mi-au iesit borcanelele din imaginea de mai jos. Cele doua mici au fost de dat la prieteni. 


Comentarii

Postări populare