Pasta e patate (paste cu cartofi)



        Unul dintre obiceiurile bune cu care m-am intors din sederea in frumoasa Italie a fost sa mananc cat mai simplu si cat mai sanatos. Am fost uimita de simplitatea mancarurilor pe care italiencele le prepara cu atata maiestrie, mai ales in sudul Italiei unde mancarea este foarte apreciata, fiecare masa fiind o adevarata sarbatoare in familie. In anii in care am locuit in Italia am uitat complet de sarmale, carnati afumati, paine alba, tocanite grele, slanina si alte delicatese cu care suntem noi romanii obisnuiti, care nu sunt deloc rele dar trebuie consumate cu moderatie si nu toate odata asa cum de multe ori o facem.
        Felul de mancare despre care va scriu astazi a avut o intalnire de gradul trei cu mine la o zi de nastere. O doamna cu care lucram isi sarbatorea tatal si m-a rugat sa merg sa o ajut, asa cum imi sade mie bine, adica in bucatarie, acolo unde ma nimeresc indiferent ca vreau sa nu vreau :). M-am prezentat la locul petrecerii si intrand in bucatarie dau de o mana de italience hotarate, cu manecile suflecate care curatau de zor cele de trebuinta pentru pasta e patate. Intreb ce gatim si-mi spune Agnese ( doamna cu tatal sarbatorit ) ca printre altele o sa gatim paste cu cartofi ca si fel principal. Cum Dumnezeu sa servesti paste cu cartofi la ziua tatalui tau, ma intrebam eu, eu cea obisnuita cu aperitive, mezeluri, supe, sarmale, prajituri peste prajituri ca doar e zi de nastere, ce naiba?!
      Mi s-au risipit insa toate dubiile cand am inceput sa simt mirosul, cand am gustat prima data din ele, cand am vazut cum se intinde pe lingura provola si cand mi-am dat seama ce gust bun are busuiocul cand se infrateste cu branza si cartofii.
     Am inteles apoi ca nu se poate aniversare fara mancare, dar ca mancarea este atent aleasa in asa fel incat sa nu-ti rapeasca toata energia, ca daca ai un fel foarte caloric trebuie musai ca urmatorul sa fie mai usor si ca oricum scopul aniversarii este de a fi impreuna, de a sarbatorii inca un an de triumf al vietii, de a te bucura alaturi de cei dragi.
    Sa va spun insa care sunt cele cateva ingrediente de care aveti nevoie pentru acest fel minunat:

- cartofi - circa 500 gr.;
- 1 ceapa mai marisoara;
- 2 morcovi;
- 1 tija de telina apio;
- paste mici de genul piccolini de la Barila, circa 250 gr;  
 - 1 mana buna de busuioc;
 - 50 gr parmezan ras;
- circa 100 gr de provola sau cacio, care sunt branzeturi italiene. Daca nu le gasiti, desi eu am cumparat provola de la Lidl, puteti incerca si cu branza Gouda sau Cheddar;
- sare si piper dupa gust;
- ulei de masline.
   
1. Spalati legumele si le taiati cubulete iar telina feliute.

2. Caliti ceapa in putin ulei de masline si puneti putina sare peste ea. Adaugati apoi morcovii si telina iar dupa circa 2 minute adaugati si cartofii. Puneti apoi supa de legume fierbinte peste ei. Nu am masurat exact supa dar am pus cam inca odata volumul cartofilor.

3. Potriviti de sare iar cand incepe supa de cartofi sa fiarba, adaugati pastele, cam 250 gr. Daca vi se pare ca s-a ingrosat prea tare, mai adaugati putina supa de legume.

4. Cand pastele sunt fierte si cartofii la fel iar totul are consistenta unei mancarici de cartofi, luati de pe foc si adaugati fara mila branzeturile rase. Apoi, o mana buna de busuioc proaspat. Mai presarati piper proaspat macinat si e gata. Aveti o mancare cremoasa, branzoasa, lipicioasa si foarte aromata.

Este delicios, pofta buna!

Comentarii

Postări populare