Budinca de croissante cu dulceata de smochine




Ce sa faci cand ai pofta de ceva dulce, cu gust intens de vanilie, care se face cat ai clipi si pe deasupra mai si merge perfect cu o cupa de inghetata? Cum ce? Faci o budinca de croissante sau chiar de paine.
Mi se intampla sa trec pe langa raionul de patiserie din magazine si sa vad croissantele cu unt, calde, aromate, si recunosc cu mana pe inima ca sunt momente cand nu pot sa le rezist. Aseara am avut unul dintre aceste momente, m-am trezit in fata lor si fara sa-mi dau seama am pus in punga 8 bucati si am ajuns acasa cu 7. Cred ca unul mi-a cazut pe undeva :)))) Le-am luat exact cu gandul la aceasta budinca si am facut-o cu scuza ca aveam musafiri si trebuia sa le ofer si ceva dulce la finalul cinei.

Aceasta budinca se poate face si cu paine mai veche, ideea ei fiind de a folosi ''resturile'' din bucatarie intr-un mod delicios si aromat, deci ideale sunt croissantele vechi de 1-2 zile sau painea.

Iata ce am folosit eu:

- 7 croissante cu unt
- 350 ml lapte
- 1 cutie de smantana de cocos, doar partea cremoasa, sau 250 ml frisca lichida.
- 5 oua
- 4 linguri de zahar brun.
- 2 lingurite extract de vanilie sau esenta de vanilie burbon
- unt pentru uns tava
- dulceata de smochine

1. Bateti ouale apoi adaugati laptele rece, smantana de cocos sau frisca, zaharul si vanilia si amestecati foarte bine.

2. Ungeti tava cu unt, rupeti croissantele in bucati si adaugati-le in tava apoi turnati amestecul de lapte si oua peste ele avand grija sa le acoperiti bine. Le lasati asa pentru circa 30 min, sa se imbime bine croissantele cu lichidul aromat.

3. Intre timp incingeti cuptorul la circa 180 grade. Dupa 30 min, cand croissantele sunt foarte bine imbibate si pe toate partile, puneti cu lingurita pe ici pe colo dulceata. Eu am incercat cu o dulceata de smochine facuta tot de mine dar cred ca foarte buna si cu o dulceata de capsuni, de zmeura sau de fructe de padure. Se da apoi la cuptor pentru aproximativ o ora.

Noi nu am mai avut rabdare sa se raceasca si am mancat-o calda, pe toata :))
Merge foarte bine cu o cupa de inghetata rece.

Pofta buna!

Comentarii

Postări populare