Orez cu varza


Am gustat-o zilele trecute la birou, un coleg avea la el pachetel pus de mama soacra, si cum nu mai gustasem pana atunci am incercat si mi-a placut. Am facut si eu varianta mea, diferita putin de ce avea el dar mai gustoasa dupa parerea mea. Chiar o sa-i duc maine sa vad lui cum i se pare :)
Am folosit urmatoarele: 

- 2 cepe mijlocii
- 1 capatana de varza potrivit de mare
- 2 morcovi
- 250 gr orez cu bob rotund
- 2 lingurite de boia dulce
- 1/2 lingurita chimen macinat
- putin cimbru
- sare, piper
- 1/2 cana suc de rosii sau 2 linguri bulion 
- 750 ml apa

1. Taiem ceapa cubulete si o punem la calit in putin ulei. Cand devine transulcida adaugam morcovul curatat si dat pe razatoare, putina sare ca sa nu le ardem si cele doua lingurite de boia de ardei dulce. 
Adaugam apoi varza spalata si taiata fideluta, subtire. 

2. Punem peste varza 100 ml apa, si lasam sa fiarba inabusit pentru circa 10 minute. 

3. Adaugam in varza cele 250 gr. orez, bulionul sau sucul de rosii, chimenul, piperul, cimbrul si cei 750 ml apa (calda) si lasam sa fiarba la foc mic, acoperit, circa 15 min, pana cand orezul este gata. 

4. Amestecati din cand in cand ca sa nu se prinda de fundul oalei si poriviti de gust. Cand este gata stingeti focul si mai lasati mancarea acoperita pentru 10 minute sa se odihneasca inainte de servire. 

Pofta buna!




Comentarii

Postări populare