Tavalita sau nuca de cocos





Sigur o stiti pe asta, prajitura copilariei si a sarbatorilor, eu am gasit-o in caietul de retete al parintilor mei si imi amintesc ca mama o facea destul de des, asta pe vremea cand facea prajituri, acum ii fac eu ei :). Se face repede si e foarte buna, preferata iubitului. De data aceasta am gatit-o impreuna cu el, adica eu o glazuram si el o tavalea prin nuca de cocos. 

Aveti nevoie de urmatoarele: 

Pentru Blat:

- 370 gr  alba, 000
- 3 oua
-2 linguri de miere
- 100 gr lapte
- 370 gr zahar pudra 
- 1 praf de copt

Pentru glazura: 

- 250 gr zahar tos
- 16 linguri de lapte
- 6 linguri cacao
- 200 gr margarina

Pentru tavalit aveti nevoie de circa 300 gr nuca de cocos

1. Se mixeaza zaharul cu ouale pana se fac crema, ca o pasta. Se amesteca cu restul ingredientelor si blatul obtinut se da la cuptorul preincalzit la 165 grade pana se rumeneste frumos. 

2. Cand e gata il lasam sa se raceasca si apoi il taiem cubulete. 


3. Pregatim glazura. Zaharul se fierbe cu laptele pana se transforma in sirop apoi se adauga cacao si margarina. 

4. Cuburile de blat se dau prin glazura si apoi se tavalesc prin nuca de cocos. Atentie ca trebuie sa va miscati repede ptr ca altfel galzura se va intari, de asta va recomand sa cereti ajutorul sotului sau copilului pentru operatiunea de tavalire :) Este o prajitura care se face in familie. 

Pofta buna!



Comentarii

Postări populare