Cheescake cu ciocolata la cuptor



Ca tot era ziua de placinte inainte de intrarea in post, am facut un cheescake la cuptor cu ce mai aveam prin casa, ca sa folosesc tot ce e de dulce si sa intru in post cu frigiderul curat. Dar voi puteti sa-l faceti cand vreti daca nu tineti post numai sa mancati cu grija pentru ca o felie de 150 gr. are peste 400 calorii si multe grasimi. Eu am mancat doua felii din el in doua zile si restul a fost impartit cu vecinii si cu colegii. Intotdeauna dulcele se imparte la noi in casa, nu se mananca tot si nu singuri.

Iata ce am folosit eu.

Pentru crusta:

- 164 gr biscuiti cu unt ptr ca din astia aveam prin casa
- 178 gr piscoturi ramase de la un tiramisu
- 170 gr unt
Asta aveam eu prin casa si mi-a iesit o crusta cu care am invelit tava si pe fund si pe lateral. Voi puteti folosi 250 gr biscuiti integrali sau de care vreti si cam 100 - 125 gr unt. Cu cantitatile astea faceti crusta doar pentru fundul tavii.

Pentru crema:

- 550 gr. branza de vaci proaspata si grasa
- 200 gr ricotta
- 4 oua
- 150 gr smantana grasa
- 200 gr zahar brun Demerara
- 1 lingura amidon alimentar - dar pe asta cred puteti sa-l scoateti din reteta daca vreti
- circa 50 gr. fulgi de ciocolata neagra

Ca sa va fie mai usor puneti 500 gr. branza de vaci si 250 gr. ricotta. Zahar puteti pune alb dar eu nu il folosesc si puteti pune mai mult daca il vreti foarte dulce.

1. In robotul de bucatarie sfaramati biscuitii si adaugati untul topit. Am amestecat tot in robot. Luati o tava rotunda de 24 cm si tapetati fundul tavii cu hartie de copt apoi asezati crusta pe fundul tavii si presati-o cu dosul unei linguri sau cu mana, pana cand e uniforma si legata. Apoi dati tava la frigider pana faceti crema.

2. Intr-un castron incapator (eu m-am ajutat tot de robot) amestecati branzeturile cu zahar si cu samantana pana cand devin cremoase apoi adaugati amidonul, pe rand ouale si la sfarsit fulgii de ciocolata. Bineinteles ca puteti renunta la ei daca vreti sau ii puteti inlocui cu fructe, stafide inmuiate in rom, etc.

3. Turnati compozitia in tava si o puneti la copt in cuptorul incins la 180 grade pentru circa 60 min.
La sfarsitul coacerii a inceput sa se crape pentru ca nu am pus o tava cu apa fierbinte sub tava cu prajitura, dar nu m-a deranjat. O sa vedeti ca la mijloc o sa vi se para inca moale si gelatinos dar nu va faceti griji, este copt iar dupa racire va fi perfect.

4. Cand e gata il lasati sa se raceasca in cuptor cu usa cuptorului intredeschisa apoi la frigider cu el pentru cateva ore, de preferat peste noapte. Se mananca rece, da?

Pofta buna!


Comentarii

Postări populare