Tarta cu ton


    Prima oara cand am facut asa ceva locuiam pe meleagurile italiene si aveam din fericire multi colegi din diverse tari, majoritatea arabi. Una dintre colegele mele, din Tunisia de loc, m-a invatat sa fac o placinta cu carne tocata si cu niste foi speciale foarte subtiri care se gasesc doar in magazinele lor cu specific arabesc si cum in Romania nu am reusit sa gasesc inca acele foi, am adaptat oarecum reteta la aluatul de foietaj si am adaugat carnea de ton care mie imi place foarte mult. Este un aperitiv care se pregateste foarte rapid si este absolut delicios, de cate ori il fac se termina cat ai zice ton :) 
In imaginea de mai sus eu am facut o singura placintica intr-un bol mic de ceramica dar de obicei o fac intr-o tava de tarta. Iata de ce aveti nevoie: 

Ingrediente: 

1 aluat de foietaj ( eu am luat puff pastry de la Lidl, necongelat )
2 conserve mari de ton 
3 oua
1 ceapa mare
1 legatura de patrunjel 
cateva rosii cherry
parmezan ras

1. Preincalziti cuptorul la 220 grade si pregatiti tava de tarta, o ungeti si o tapetati cu faina. Apoi asezati aluatul in tava, il fixati si il puneti la frigider cu tot cu tava pana cand este gata compozitia. S-ar putea sa se mai retraga marginile. 

2. Pregatim compozitia, adica scurgem tonul, taiem ceapa julienne, batem ouale, tocam patrunjelul marunt si le amestecam pe toate. Potrivim de sare si piper si adaugam si parmezan ras. Puteti pune si 1 lingura de pesmet daca vreti. 

3. Scoatem aluatul de la frigider, taiem frumos marginile care dau pe dinafara tavii si asezem compozitia in tava. Puneti apoi deasupra si rosii cherry intregi sau jumatati, depinde cat sunt de mari. 

4. Dati totul la cuptor pentru circa 20 - 30 min. Oricum o sa va dati seama cand este gata. Inainte sa o scoateti din tava trebuie lasata putin sa se raceasca. 

Pofta buna! 



Comentarii

Postări populare