Bors de loboda



     Dupa toate sarbatorile si specialitatile gatite, m-am gandit ca ar merge bine un bors acru cu loboda adusa de mamaita mea draga, ca mi-a adus loboda pentru 10 persoane, sa tot gatesc cu ea. 

Asa ca am pregatit ingredientele din imagine: 


- cartofi, 5 sau 6 bucati depinde de marime,
- ceapa verde, cateva fire, 
- 1 fir de usturoi verde,
- 1 ceapa de marime medie
 - 1 ardei gras rosu
 - 2 morcovi
 - 1 legatura de parunjel 
 - 5 fire de leustean verde 
 - 4 - 5 maini bune de loboda alba sau rosie
 - 5 linguri de iaurt gras 
 - 250 - 300 ml bors
 - sare, piper
 - 3 l de apa 
- 2 linguri ulei

1. Am calit putin ceapa tocata, am adaugat ceapa verde si usturoiul si ele tocate apoi am adaugat morcovii cubulete si dupa 1 minut am adaugat si ardeiul tocat cubulete. Am pus putina sare si le-am lasat circa doua minute la calit. 

2. Apoi am pus cartofii taiati cubulete si am adaugat peste ele apa calda. Puteti sa puneti si supa de legume daca aveti. Am adaugat o crenguta de leustean si am lasat sa fiarba totul. Nu trebuie mai mult de 15 / 20 minute pana cand vor fi toate gata. 

3. Se taie loboda fasii si se adauga in ciorba. Se toaca marunt si leusteanul ramas si se adauga si el in ciorba. 

4. Dupa ce am pus loboda, pun la fiert borsul, acesta trebuie adaugat dupa ce l-ati dat in clocot. Il adaugam, apoi amestecam iaurtul cu 1 polonic de ciorba fierbinte si dupa ce se omogenizeaza bine il turnam in ciorbita. 

5. Gustam de sare si piper. Daca mai trebuie bors mai adaugam, in functie de gust. Stingem focul si adaugam patrunjelul tocat marunt. La asta puteti renunta daca vi se pare prea multa verdeata. 

Gata. Pofta buna! 



Comentarii

Postări populare