Panzanella


Panzanella este un tip de salata Toscana, dupa cum bine stiti tare ma dau in vant dupa orice inseamna mancare Italiana. Simpla, cu ingrediente putine, era considerata un tip de mancare saraca si era servita in special de catre taranii care munceau la camp, dar pe cat e de simpla pe atat e de delicioasa. Cand a gustat iubitul prima data din ea, a exclamat " iubita, ma simt ca in vacanta!" :))
Se prepara foarte usor, practic ai nevoie de timpul de curatare a legumelor si de taiere a lor, dar ar trebui lasata cam o ora la macerat dupa ce ati pregatit-o. Unii zic ca trebuie lasata la frigider, altii ca nu ar trebui la frigider, mie personal nu imi plac salatele cu rosii tinute la frigider, am o problema cu rosiile reci. Mi se pare ca isi pierd gustul si fragezimea, dar, este doar parerea mea, nu o luati de buna. Important este sa va descoperiti gustul si sa-l urmati.
Ar trebui de asemenea sa avem paine toscana, putin nesarata si fara coaja dar cum la noi inca nu s-a inventat puteti folosi ciabatta sau orice alta paine de casa.
Aceasta salata se poate servi ca si garnitura daca vreti dar mie mi s-a parut atat de satioasa incat cred ca merge foarte bine ca si fel unic, la cina sau un pranz usor intr-o zi calduroasa de vara.

Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:


- 4 - 5 rosii bine coapte
- 2 castraveti curatati de coaja
- 1 ceapa rosie mai potrivita sau 2 mai mici
- 1 lingura buna de capere, clatite cu apa si scurse
 - 2 - 3 bucati file de ansoa
- o mana buna de busuioc 
- 3 felii mari de paine 
- 3 linguri otet de vin alb
- 4 linguri ulei de masline extravirgin
 - sare si piper proaspat macinat

1. Se toaca in cubulete nu foarte mici rosiile si castravetii. Eu nu scot semintele rosiilor pentru ca exact alea imi plac cel mai mult :) 


2. Se adauga ceapa taiata feliute foarte subtiri, capere, bucatile de ansoa, busuiocul tocat nu foarte marunt. Imi place sa dau de el in salata si sa-l simt impreuna cu celelalte ingrediente. 


3. Potriviti de sare si piper si amestecati bine. Adaugati otetul si apoi uleiul de masline. Potriviti de gust. Acum va gasiti de lucru prin casa si o lasati macar 20 minute, la mine nu a rezistat mai mult. Ca sa va ocupati timpul pregatiti painea. O taiati cubulete si pentru un plus de crantaneala o puneti la cuptor intr-o tava in care ati pus foaie de copt si o lasati cam 2 minute in cuptorul aprins pe functia grill. Se va transforma in crutoane. Apoi o puneti in salata inainte de servire cu cateva minute si amestecati bine. 
Reteta originala zice ca painea trebuie inmuiata in prealabil intr-o solutie de apa cu otet dar noi nu avem paine toscana, si mai spune ca painea se pune in salata odata cu celelate ingrediente si se lasa impreuna pentru o ora. Eu am incercat ambele variante, si pusa la inceput si pusa inainte de servire si imi place mai mult painea crocanta si adaugata inainte de momentul servirii. 

Gata-i salata noastra. Pofta buna! 







Comentarii

Postări populare