Clatite la cuptor, cu jambon si cascaval



Am vazut intr-o zi la Tv o bucatareasa care facea clatite in genul asta. Nu am prins toata reteta, am deschis televizorul spre final, cand umplea ultima clatita si le baga frumos la cuptor, asa ca pana la faza asta am dedus ce s-a intamplat si mi-au iesit clatitele din imagine. Foarte bune si foarte satioase, dupa doua clatite simteam ca nu ma mai pot ridica de la masa, asa ca va sfatuiesc sa le faceti cand aveti prietenii in vizita. Oricum sunt atat de bune incat merita impartite si musai trebuie mancate fierbinti.
Pentru aluatul de clatite nu stiu sa va dau gramaje, niciodata nu am facut aluat de clatite dupa gramaj, totul se face la ochi si ma gandesc ca toata lumea stie sa faca clatite. In general nu ma pricep la gramaje, de asta nu-mi place sa fac prajituri si nu sunt in stare sa inventez retete de dulciuri sau sa le adaptez, dar poate cu timpul ma perfectionez si invat si asta.

Deci sa trecem la clatitele noastre. Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

- faina alba, eu zic ca trebuie vreo 300 gr pentru 3,4 persoane
- lapte 
- 2 oua
- sare, la gatit eu folosesc doar sare de himalaya
- piper
- o legatura de patrunjel verde
- un praf de parmezan
- un cubulet de unt
- jambon feliat subtire
- cascaval ras 
- unt pentru uns tava si tigaia de clatite

1. Pragatim aluatul pentru clatite amestecand mai intai ingredientele uscate, faina, sare, piper. Facem o gaura in mijloc si adaugam ouale, cubuletul de unt moale si cu un tel incepem sa amestecam adaugand putin cate putin lapte pana totul se omogenizeaza si capata consistenta unui sos mai subtirel. Fiind niste clatite care urmeaza a fi gatite si la cuptor, le puteti face si putin mai grosute daca doriti. Adaugam putin parmezan ras si patrunjelul tocat marunt. 

2. Prajim clatitele. Eu am o tigaie speciala pentru clatite, antiaderenta si tot tacamul, dar recunosc ca totusi pun putin ulei in tigaie atunci cand le fac. La reteta asta insa, am uns tigaia cu unt inainte de fiecare clatita. Au avut un gust extraordinar, sarate si prajite in unt...Mmmmm! 

3. Odata prajite clatitele, pe fiecare clatita in parte asezam o felie de jambon in asa fel incat sa acoperim aproape toata suprafata clatitei si apoi presaram cascaval ras. Din abundenta, nu va zgarciti. Rulam clatita si o asezam cuminte in tava unsa cu unt. Sper ca intre timp ati dat drumul la cuptor la 160 de grade si e deja incins :). Procedam la fel si cu celelate clatite si le punem una langa alta sa-si tina de cald in cuptor, ca in urmatoarea imagine. 

Tava astfel pregatita o dam la cuptorul incins si o lasam acolo pana vedem clatitele frumos rumenite si pana cand se umple bucataria de miros de papa bun la cuptor. Cat timp exact nu stiu sa va spun, aprox 20 - 30 de minute. 

Nu uitati sa le serviti calde si musai cu prietenii! Pofta buna! 

Comentarii

Postări populare