Mezze penne cu broccoli panna si gorgonzola



Pasta....my love! Din cauza asta nu am si eu macar 60 de kg ca fetele normale, asta e, poate intr-o alta viata o sa fiu si eu fotomodel :)
 Pana atunci, gatesc, ca-mi place tare. Sosurile de paste le inventez si le combin cum vreau eu, reusesc sa fac paste cu orice am prin casa, pot sa fac un sos de paste din aproape orice. In cazul de fata aveam prin casa niste broccoli, gorgonzola o cutiuta mica de smantana de gatit si nelipsitul parmezan, bineinteles.
Deci pentru 2 persoane ( eu nu stiu sa gatesc decat pentru minim doi) aveti nevoie de:

- ulei de masline
- 1 ceapa 
- un buchetel de broccoli
- 100 gr gorgonzola, merge si 50 de gr daca vreti mai light
- 100 gr smantana ptr gatit ( eu cumpar la Dorna sau Olympus ptr ca sunt din lapte nu din garsime vegetala) 
- cateva frunzulite de busuioc
- sare, piper
- 300 gr mezze penne sau alte paste scurte daca vreti
- parmezan ras

1. Puneti la foc apa pentru paste si adaugati in ea sare. Apa trebuie sa clocoteasca cand adaugam pastele asa ca prima operatiune este sa pui apa la fiert pana faci sosul. Curatati si ceapa, spalati broccoli si taiati cubulete gorgonzola. 

2.Intr-o tigaie incapatoare, pentru sos, puneti la incins uleiul de masline si cand e incins adaugati ceapa taiata julienne. Lasati-o sa se inmoaie frumos si adaugati peste ea broccoli rupt in buchetele micute. In acest moment eu adaug putina sare (de himalaya) si doua degete de apa. Lasati cateva minute cat sa se gateasca broccoli dar sa nu devina foarte moale, sa ramana putin crocant. Cand e gatit, lasam focul la foarte mic, adaugam smantana dulce, gorgonzola si frunzulitele de busuioc. Amestecati, potriviti de sare si piper si dupa 1 minut de fierbere impreuna tragem sosul de pe foc. Adaugati un praf de parmezan ras. Asa arata sosul. 


3. Pastele pe care le-ati adaugat in apa cu sare care a clocotit si pe care le-ati fiert conform instructiunilor de pe ambalaj, le strecurati fara sa aruncati apa in care au fiert si le adaugati peste sos. Le mai lasati pe toate impreuna 1 minut la foc mediu, sa-si imprumute aromele. Daca vreti un sos mai moale sau vi se par prea vascoase puteti adauga putin din apa in care au fiert pastele. 


Transfer la farfurie, un praf de parmezan ras si...Pofta Buna!

Comentarii

Postări populare