Salata de avocado



Avocado este un fruct minunat, foarte sanatos, cu foarte putine calorii dar din pacate nu place tuturor. Asa am crezut si eu si recunosc ca nu mi-a placut prima data cand l-am gustat dar am zis sa incerc sa-l gatesc si mi-am dat seama ca poate fi delicios daca stii cu ce sa-l combini si cum sa-l mananci. Sunt si persoane care il mananca asa cum e, eu din pacate nu reusesc.
Ca si beneficiu pentru sanatate, trebuie sa stiti ca avocado va face numai bine. Este foarte gras dar sunt grasimi mono si poli-nesaturate, deci grasimi care ne fac bine, are 0 colesterol, foarte putine calorii ( 250 calorii intr-un avocado), peste 20 de vitamine si minerale, 0 grasimi trans, potasiu, magneziu, vitamina A, vitamina C, samd.
Am facut o salata care seamana oarecum la gust cu salata de vinete  dar parca e mai racoritoare si surpriza...nu pica greu la stomac. Multe persoane dupa ce mananca salata de vinete au probleme de digestie, inclusiv eu, dar dupa salata asta mi-a fost foarte foarte ok.
Ca sa alegeti bine un avocado trebuie sa va uitati la codita acestuia, daca este verde nu este copt, daca este galbuie este numai bun, daca este maro inchis este prea copt si nu e bun.

Ingrediente: 

- 1 avocado bine copt
- 1 lingura cu zeama de lamaie
- 1 ceapa mica 
- sare, piper si optional 1 praf de chilli
- 1 rosie taiata in cubulete micute
- 1 lingura ulei de masline (la care se poate renunta) 

1. Taiati avocado in doua, scoateti samburele, scoateti miezul cu ajutorul unei lingurite si pasati-l pana se face o pasta. 

2. In cana unui blender vertical eu am pus asa: piureul de avocado, 1 lingura de ulei de masline, 1 lingura de zeama de lamaie, sare, piper si apoi am amestecat cu belnder-ul pana s-au omogenizat si s-au facut o pasta consistenta si delicioasa. Daca nu aveti blender, puteti sa faceti operatiunea la mana amestecand intr-un castron cu o lingura de lemn si adaugand putin cate putin uleiul si zeama de lamaie. 
Vreti sa fie si mai sanatos, renuntati la uleiul de masline si amestecati bine doar cu zeama de lamaie. Gustati cand puneti lamaia, poate gustul meu nu e acelasi cu al vostru si vreti mai putin acru. Oricum se poate adauga si ulterior. 

3. Pasta obtinuta se amesteca cu ceapa taiata cubulete foarte marunte si rosiile taiate cubulete, se potriveste de sare si lamaie si daca va place picant se adauga si un praf de chilli. 


Gata e salata de avocado. Zic sa n-o mai lasati pe mai tarziu ca e pacat, oricum imediat e gata la cat e de buna :) 






Comentarii

Postări populare