Dovlecei umpluti cu branza


Am zis sa profit de ultimele legume frumoase din piata si de faptul ca am primit o branza buna de la o prietena si mai buna si sa execut rapid niste dovlecei umpluti, asezati frumos in farfurie pe 2 linguri de sos de marar. Zis si facut. Iti trebuie:

 - vreo 5 dovlecei proaspeti si frumosi
- 1 praz si mai frumos 
- 4 rosii lunguiete sau o rosie normala
- o legatura de patrunjel
- 2 legaturi de marar pentru sos si decor
- telemea de vaca aprox 300 gr. 

1 Dovleceii se spala bine si nu se curata de coaja, se taie in doua pe lungime, se scoate miezul, se pudreaza cu sare si se pun la scurs intr-o tava, cu gura in jos. Miezul nu se arunca. Just like that!


2. Miezul il taiem cubulete mici si cand am terminat trecem la pregatit umplutura. Intr-o tigaie incingem vreo 3 linguri ulei, adaugam prazul spalat bine si taiat rondele subtirele si il lasam sa se inmoaie si sa umple casa de miros de mancare delicioasa. Da-ti si cu un praf de sare pe el ptr ca se inmoaie mai repede, dar nu multa ca mai avem de pus si branza. 

3. Cand e prazul molicel adaugam miezul dovlecelului si amestecam bine. Pana se mai inmoaie el in tigaie noi scoate miezul rosiilor si il punem maruntit peste umplutura din tigaie iar coaja o taiem cubulete mititele. Lasam pe foc pana se leaga toate, aprox 10 min, adaugam patrunjelul tocat marunt si dam la o parte sa se racoreasca. 



4. Adaugam branza rasa peste compozitia racorita, amestecam bine si e gata umplutura. Potrivim de sare si se umplu dovleceii. In tava arata asa: 


La cuptor cu ei! Musai incalzit in prealabil la 200 grade Celsius si ii lasam acolo cam 30 de minute. Sincer nu m-am uitat la ceas, de obicei ma uit la culoare si ma iau dupa miros. Daca au o culoare frumoasa si incep sa se rumneasca si daca in casa miroase divin inseamna ca e gata. A! In tava nu am pus nimic, am tavi antiaderente sau de Jena si nu e nevoie sa puneti ulei sau alta grasime, doar cate putin unt pe fiecare dovlecel sau nici ala daca vreti. 
De sosul de marar nu va mai spun, ma gandesc ca stie toata lumea sa-l faca. Noi i-am servit cu sos de marar, fara paine bineinteles, si i-am udat cu un pahar de vin alb. 

Pofta buna si voua!


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare