Vinete parmigiana


Doamne cat sunt de bune vinetele astea, de cate ori le fac se linge tava, nu exista sa ramana de pe o zi pe alta decat daca le ascund. Astazi le-a facut mama dar din nefericire ea e la 2.000 km distanta, chiar acolo de unde isi au originea, la Napoli. Eu am invatat sa le fac tot acolo, de la femeile napoletane, deci va prezint reteta originala care poate fi adaptata in functie de gusturile fiecaruia. Mie imi plac asa simple, cu putine ingrediente dar de calitate. Poza este mai veche dar maine le execut si eu si actualizez postarea cu ceva poze calde si inmiresmate :)

Ingrediente:

- ulei de masline
- 2 catei de usturoi
- passata di pomodoro, adica piure de rosii cu pulpa - 1l
- busuioc verde, o mana buna
- vreo 4 vinete
- mozzarella proaspata
- parmezan ras 


1. Vinetele se spala fara sa le curatam de coaja si se taie felii lungi de aprox 0,5 cm. Se dau cu sare si le lasam putin sa se odihneasca ca sa lase zeama deoparte. 

2. Intre timp pregatim sosul si intr-o tigaie de sos punem uleiul la incins, apoi aruncam in el usturoil zdrobit si cateva frunzulite de busuioc pe care le lasam la prajit doar pana isi transmit aromele uleiului, adica vreo 40 de sec si amestecam sa nu se arda usturoiul. Turnam pulpa de rosii, adaugam sare, piper si o lingurita de zahar. Zaharul taie aciditatea rosiilor. Acum, nu faceti cum am facut eu prima data cand am turnat scucul de rosii peste uleiul incins de am umplut bucataria si pe mine cu suc de rosii, eu am o scuza, sunt blonda :) voi trageti tigaia de pe foc inainte sa faceti asta. Acum am mai multa experienta si o mobila de bucatarie alba, deci nu mai fac asa ceva. 
Lasam sosul la foc mic cam 30 minute, pana se ingroasa putin, adica se face sos. 

3. Vinetele scurse de zeama urmeaza a fi prajite. Aveti 3 posibilitati: in ulei incins pana se schimba putin la culoare si se scot pe un servet de hartie, pe gratar, sau le dati prin ou si pesmet si mai apoi le prajiti. Reteta de la mama ei e cu vinete prajite in ulei dar am intalnit si italience care le dadeau prin ou si pesmet sau care tineau regim si le faceau pe gratar. 
Astea din poza is date prin ou si pesmet. Deci prajiti feliile de vinete si le puneti la scurs pe un servet de hartie. 

4. Sa trecem la asamblare. Luati o tava de Jena sau de ceramica sau de ce aveti, puneti, fara sa va zgarciti, sos de rosii, apoi un rand de vinete, un rand de felii de mozzarella, putin parmezan ras, frunzulite de busuioc si reincepem...un rand de vinete....si tot asa pana terminam vinetele. Ultimul strat sa fie cu mozzarella, parmezan si busuioc. 
Eu am incercat reteta cu mai multe feluri de branza si e buna oricum ai face-o. In loc de mozzarella puteti sa puneti cascaval sau chiar felii de branza topita iar parmezanul se poate inlocui cu pecorino, grana padano sau un cascaval maturat razuit. 

Le dam la cuptor vreo 30 de minute, pana incepe sa se rumeneasca branza. Va sfatuiesc sa le lasati sa se odihneasca 15 minute inainte sa le taiati si sa le puneti pe farfurie. 

Fur o poza de pe net ca sa va arat pana maine cum arata taiate si va doresc pofta buna!



Comentarii

Postări populare