Cremes

'


           Cremesul este una dintre prajiturile pe care le mananc intotdeauna cu placere, pentru ca se manaca rece, pentru ca are multa crema si ptr ca are gust de vanilie. Imi plac prajiturile cu gust de vanilie si cele acrisoare si nu prea ma dau in vant dupa cele foarte dulci si cu ciocolata. Imi mai place si pentru ca imi aduce aminte de o prajitura a copilariei mele, prajitura Laura, pe care o cumparam in pauza mare de la chioscul din coltul scolii si o imparteam frateste cu colegii de clasa. Zice mama ca are reteta prin caietul ei de retete, o s-o caut si daca o gasesc si e acceasi prajitura care imi placea atat de mult pe cand eram doar un ghem de fata, promit ca o fac si va dau si voua reteta. 
           Dar sa ne intoarcem la cremesul nostru. In primul rand aveti nevoie de doua foi de cremes, se gasesc pe alese in comert si va spun de la inceput ca n-am facut in viata mea o foaie pentru cremes. Habar n-am cum se fac si sincer nici nu cunosc pe nimeni care sa fi facut vreodata, in afara de soacra-mea care mi-a si dat reteta asta buna, buna :) Dar ea are timp, nervi si experienta. :). Pe langa cele doua foi de cremes mai aveti nevoie pentru crema de urmatoarele: 

- 4 linguri de faina
- 4 oua
- 12 linguri de zahar
- 2 plicuri cu budinca de vanilie
- 1,5 l lapte 

1. Mai intai se separa galbenusurile de albusuri. Apoi se amesteca faina cu budinca de vanilie, apoi se adauga zaharul, galbenusurile si treptat laptele si se amesteca cu telul pana se incorporeaza tot laptele. Aveti grija sa nu faceti cocolase. 

2. Compozitia obtinuta se fierbe pe abur pana se ingroasa. Se ia de pe foc. 

3. Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si apoi se incorporeaza in crema de vanilie amestecand de jos in sus. Se adauga hiar daca crema este calda, nu trebuie sa o lasati sa se raceasca. Crema obtinuta se pune pe foaia de cremes, mai intai un strat apoi alt strat pana o terminati si deasupra se pune alta foaie de cremes. 

4. Se lasa prajitura in frigider cel putin 1 noapte pentru ca trebuie sa se inmoaie foile ca sa o puteti taia. Inainte de servire o pudrati cu zahar pudra vanilat si ...pofta buna!



Daca va place cu mai putina crema puteti sa injumatatiti cantitatile pentru crema.


Comentarii

Postări populare