Supa crema de linte



Iarna se cere mancare calda, consistenta, hranitoare si cu multe proteine dar daca se poate si saraca in grasimi. Lintea se incadreaza perfect in descriere si pe langa asta este si foarte usor de digerat si este bogata in fibre. Este o sursa importanta de antioxidanti, de vitamine din grupul vitaminei B, de acid folic si de fier. Deci nu va feriti de ea si incepeti sa o consumati cu incredere, veti avea numai de castigat.
Pentru aceasta supa eu am folosit linte verde, imi place cel mai mult, dar mai sunt si alte sortimente de linte, rosie, bruna, blonda, mare, mica si le puteti folosi dupa bunul plac, doar ca cel mai bine isi pastreaza proprietatile lintea verde si lintea rosie. 
Lintea necesita timp scurt de fierbere si musai trebuie lasata la inmuiat in apa peste noapte sau macar cateva ore bune, apoi trebuie clatita bine cu apa rece inainte de a fi pusa la fiert. 
Sa va explic cum am facut aceasta supa. 

Ingrediente: 

- 400 gr linte verde
- 1 ceapa mai mare
- 2 morcovi
- 1 pastarnac
- 1 ardei gras rosu pentru gust
- 1 catel de usturoi
 - ulei de masline
- sare, piper si un varf de lingurita de chimen

1. Am curatat legumele, le-am spalat si le-am taiat grosier, adica ceapa in 6, morcovul si pastarnacul in rondele mari, ardeiul in fasii mai groase si usturoiul l-am zdrobit cu podul palmei. 

2. in uleiul incins am pus ceapa la calit pentru 1 minut, apoi am adaugat pe rand, usturoiul, morcovul, ardeiul si pastarnacul si le-am lasat sa se mai caleasca impreuna un minut, doua. Adaugati si putina sare. 

3. Am pus apoi lintea lasata la inmuiat asa cum am spus mai sus si spalata. Puneti apa cat sa acoperiti totul si chiar doua degete mai mult si lasati sa fiarba circa 30 de minute. 

4. Verificati sa fie totul fiert si pasati totul cu blenderul vertical. Potriviti de sare si piper si adaugati si un varf de lingurita de chimen. Daca nu tineti post sau nu sunteti vegetarieni, se poate servi si cu cateva feliute de bacon prajit crocant sau chorizo crispy. 

Pofta buna!

Comentarii

Postări populare