Salata cu ou posat


          In drum spre casa mi s-a facut o pofta nebuna de salata si mi-am imaginat cum ar fi sa amestec rucola cu baby spanac cu rosii cherry, cu nuci si ceapa rosie, cu feliute de parmezan si mozzarelline iar deasupra sa sparg galbenusul unui ou posat. Asa ca am dat fuguta la supermarket si am cumparat cele necesare. Ajunsa acasa, am dat de iubitul infometat care sa oferit bucuros sa ma ajute ;)

         Am spalat spanacul si rucola iar el le-a uscat bine cu centrifuga pentru salata, apoi le-a pus intr-un castron incapator. Imi place sa pregatesc salatele in castroane mari pentru ca am loc sa amestec ingredientele fara sa le nenorocesc. 
Iubitul a curatat o ceapa rosie si eu am taiat-o julienne si am adaugat-o peste salata. Apoi iubitul mi-a ales niste samburi frumosi de nuca iar eu am taiat rosiile in sferturi si am dat cu ele in castron. Peste toate astea am pus si niste mozzarelline. 

       Am presarat-o cu putina sare de himalaya si am onorat-o cu ulei extravirgin de masline, home made, apoi am stropit-o cu otet balsamic. 
La sfarsit, dupa ce am pus-o in farfurii am adaugat cateva fasii subtiri de parmezan, dar nu e musai, si un ou posat caruia i-am crestat galbenusul, dupa cum vedeti. 

      Oul posat e alta poveste, recunosc ca e prima data cand fac un ou posat si fiind vorba de norocul incepatorului bineinteles ca mi-a iesit. Din cate am inteles secretul este ca apa sa nu fiarba dar sa fie fiarta, oul trebuie mai intai spart intr-un castronel si apoi turnat in apa in care ati creat un mic vartej cu o lingura, cu galbenusul inainte. Ar trebui sa se infasoare albusul in jurul galbenusului din cauza vartejului. Nu stiu sa va spun sigur cate minute l-am lasat in apa fiarta, cred ca vreo 3 - 4, n-am cronometrat pntru ca eram prea atenti la ce se intampla in oala, dar incercati si voi, merita :)

Pofta buna! 



Comentarii

Postări populare