Chec cu afine


      
            Trebuie sa stiti de la inceput ca mie nu-mi placea checul. N-are crema nu exista, cam asta era ideea mea despre prajituri, dar cand prietena mea mi-a trimis reteta asta intr-un mesaj mi-am zis ca trebuie sa-l incerc pentru ca arata prea bine. Si nu imi pare rau, a fost delicios, cu un gust aparte diferit de oricare alt chec pe care l-am incercat, racoritor, dulce - acrisor, pufos si umed. Spun "a fost" pentru ca in nici o ora de cand l-am scos din cuptor s-a terminat, mancat si imparit in mod egal :)) Reteta e luata dintr-o revista si o impartasesc si cu voi. Iata de ce ingrediente aveti nevoie:

  - o cana si jumatate de faina
- 1 lingurita praf de copt
- 1/4 lingurita bicarbonat
 - un varf lingurita sare
 - 115 gr unt nesarat, moale ( o jumatate de cana )
- 1 cana zahar
 - 1 lingura suc de lamaie 
- 1 lingurita coaja de lamaie
- 1 lingurita extract de vanilie sau un baton de vanilie
 - 2 oua mari la temperatura camerei 
- 1/4 cana iaurt grecesc
 - 2 cani de afine proaspete sau decongelate si scurse bine.

Pentru glazura va trebuie: 

- 100 gr crema de branza
- 4 linguri lapte condensat indulcit 
 - 1 lingura suc de lamaie
- 2 linguri de lapte

1. Pentru inceput incalziti cuptorul la 190 grade si pregatiti tava de chec. Apoi amestecati toate ingredientele uscate ( faina, praful de copt si bicarbonatul).

2. Se freaca untul cu zaharul pana devine cremos si pufos apoi adaugati sucul de lamaie, vanilia si ouale unul cate unul pana se incorporeaza bine totul.

3. Adaugati jumatate din cantitatea de ingrediente uscate iar cand s-au incorporat bine adaugati iaurtul grecesc si apoi restul de ingrediente uscate.

4. Cand ati obtinut o crema omogena adaugati afinele proaspete tavalite in prealabil prin faina si amestecati usor cu o spatula. Daca aveti afine decongelate nu trebuie sa le dati prin faina ptr ca oricum vi se va colora aluatul. Eu am avut afine decongelate si asa arata aluatul meu inainte de a intra la cuptor.


5. Se coace pentru circa 50 de minute, faceti testul scobitorii, cand iasa curata inseamna ca e gata. 


6. Se scoate din forma dupa ce s-a racit putin si se lasa sa se raceasca complet. Intre timp pregatiti glazura amestecand cu un mixer toate ingredientele necesare pentru glazura. Va recomand sa puneti glazura peste chec dupa 5 minute de cand ati facut-o, altfel o sa fie prea lichida. 
Si e gata, pofta buna! 





Comentarii

Postări populare