Ciocolata "de casa"


    A trecut ceva vreme de cand ne facea mama ciocolata si noi asteptam nerabdatori langa frigider sa se intareasca ca sa o putem taia. Sunt sigura ca tuturor ne aduce aminte de copilarie si de mamele sau bunicile noastre si nu inteleg de ce cu totii uitam de acest desert delicios si rapid, atat de usor de facut incat si un copil s-ar descurca sa-l pregateasca. 
Iata ce am folosit eu pentru circa 8 batoane de ciocolata care au iesit numai bune, pe gustul meu, ferme dar in acealsi timp putin lipicioase si umede. 
In functie de cat de uscat va place batonul puteti sa reduceti cantitatea de apa pana la 80 ml. 

 - 250 gr lapte praf integral
- 50 gr cacao
 - 80 gr. unt
- 225 gr zahar 
- 150 ml apa 

1. amestecati laptele praf cu cacao, ambele cernute. 

2. Puneti pe foc apa cu zaharul. Eu am pus amestec de zahar brun cu zahar tos, data viitoare o sa incerc doar cu zahar brun, sa vad ce iese. Lasati pe foc pana se face un sirop mai grosut, cand puneti o picatura intre degete trebuie sa fie lipicios sau cand surgeti siropul de pe lingura acesta se intinde ca un firicel si ramane putin suspendat. Atunci este gata. 

3. Dati siropul la o parte de pe foc si puneti untul in sirop, sa se topeasca. Lasati sa se racoreasca putin si adaugati siropul cu unt peste amestecul de cacao si lapte praf. Amestecati bine pana cand totul devine omogen si puneti ciocolata intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Eu am pus intr-o caserola mai mare. 

Se lasa la racit dar nu la frigider, si e numai buna de taiat dupa circa 4 ore, chiar 3 ore daca nu mai ai rabdare :) 

Dupa imaginatia si gustul fiecaruia puteti pune alune, nuci, stafide, fructe confiate pe care sa le adaugati in sirop, etc. Eu data viitoare o sa incerc ciocolata cu ardei iute

Pofta buna!





Comentarii

Postări populare