Mancare de urzici



      Pai fusai la cules de urzici, e primavara, ele sunt fragede si bune, miros a verde, a viata si a sanatate. Ce sa zic, nu le-am descoperit de mult timp, le mai punea mama in mancare cand eram mica dar asa cum nu apreciam spanacul la fel nici pe ele nu le prea bagam in seama. Ba chiar radeam de parintii mei cand mergeau la cules de urzici si uite ca am ajuns sa fac acelasi lucru si sa-mi si placa. 
Si acum va spun de pe Wikipedia citire: 
'' Uzicile au urmatoarele proprietati: 
- diuretic
- hemostatic 
- antiseptic
- emolient
- depurativ
- combate reumatismul si anemia
- vindeca ranile si ulcerul
- stimuleaza cresterea parului
- stimuleaza apetitul
- regleaza nivelul zaharului din sange si tensiuna arteriala
- lupta impotriva bolilor de rinichi '' 
Am incheiat citatul si mai adaug eu ca-s foarte delicioase. Avand un gust special, mai puternic, imi place sa le pregatesc cat mai simplu asa ca nu le oparesc, nu le fac cu lapte si cu faina sau in alte combinatii cu multe ingrediente si multe prajeli. 
Folosesc doar varful urzicilor nu si frunzele de la baza tulpinei, sunt foarte fragede si parca nu inteapa chiar asa rau. Le spalati bine si aveti grija sa nu scapati fire de iarba printre firele de urzica. Cu mainile rosii si usturatoare de la intepaturi, va apucati de treaba.  


Intr-o cratita cu capac puneti putin ulei la incins si adaugati 2 cepe mari taiate julienne si putina sare. Cand sunt aproape calite adaugati 2 catei de usturoi zdrobiti.

Puneti apoi o conserva de rosii decojite pe care le maruntiti si o canuta de suc de rosii. Apoi se pun urzicile. Eu am pus doar ce vedeti in strecuratoarea rosie. Nu stiu cate au fost, vreo 500 gr. 

Adaugati o cana buna de apa calda si puneti capacul peste cratita. Lasati sa fiarba inabusit. O sa scada putin si o sa aiba un gust minunat, Daca doriti, la final mai adaugati putin usturoi proaspat zdrobit. 
Noi am servit mancarica langa un piure de cartofi dar merge foarte bine ca si fel principal sau cu mamaliguta. 

Pofta buna! 


Comentarii

Postări populare