Risotto cu spanac


   Risotto pare usor de facut dar in acelasi timp necesita putina atentie si grija. Nu trebuie lasat sa fiarba prea mult, nu este un pilaf, orezul trebuind sa fie al dente. Se poate face in nenumarate combinatii, cu legume, cu sofran si parmezan, cu hribi, cu carnati proaspeti, cu carne, cu dovelac, cu praz, cu branzeturi, cu ierburi si asa mai departe, dupa imaginatia fiecaruia. Exista insa cateva aspecte de care trebuie sa tineti cont, cum ar fi sa caliti putin orezul in ulei pana devine sticlos, sa stingeti cu vin, sa-l fierbeti la foc potrivit si sa adaugati apa clocotita treptat. Nu alegeti un orez ieftin si de proasta caliate, nu exagerati cu amestecatul in cratita si cel mai mare secret pentru un risotto perfect si cremos este "mantecatura" adica momentul acela de la final cand veti adauga unt si parmezan si pe care vi-l explic la sfarsit. 
Va spun cum l-am facut eu in aceasta seara, am facut mai mult pentru ca maine e randul meu sa duc mancare la serviciu dar voua va recomand sa-l si serviti imediat dupa ce il gatiti, a doua zi e deja alta poveste. Si italienii, spun ca se serveste pe o farfurie rece, eu n-am incercat dar o voi face data viitoare cand o sa fac un risotto cu urzici ca tot e sezonul lor, si cu muuult parmezan. 

Ingrediente: 

- ulei de masline, cam 2-3 linguri
- 1 ceapa potrivita
- 1/2 pahar de vin alb
- 300 gr orez
- sare, piper
- 3-4 linguri bune de parmezan
- 50 gr unt
- cam 300 gr spanac verde spalat si curatat

1. Pentru inceput puenti apa la fiert, trebuie sa aveti apa calda la dispozitie. Cu supa de legume ar fi mai bun dar eu nu am avut de data asta. Nu folosesc supe de legume facute din cuburi dubioase si nici vegeta sau alte adaosuri de pus in mancare asa ca daca nu am apucat sa-mi fac o supa de legume mai bine pun apa ca oricum iasa super bun. 

2. Puneti intr-o cratita uleiul la incins si adaugati ceapa taiata cubulete. Cand devine translucida adaugati orezul ( eu nu-l spal ) si amestecati continuu pana cand orezul incepe sa luceasca, cam 30 secunde. Apoi stingeti cu jumatate de pahar de vin. 

3. Cand s-a evaporat putin vinul, incepeti sa adaugati apa fierbinte, cate o cana si amestecati putin. Cand incepe sa se ingroase mai adaugati apa si tot asa. Deci la risotto apa se adauga treptat si nu la inceput cum se adauga la pilaf. 

4. Cand este aproape fiert, se potriveste de sare si piper si se adauga spanacul spalat. Eu am lasat frunzele intregi pentru ca nu erau foarte mari. 

5. Totul este gata cand bobul este fiert dar totusi se simte la dinti, adica este al dente, este cremos, bine legat si nu lichid. 

Si acum secretul cel mai mare pentru un risotto super cremos:

6. Dati deoparte apoi adaugati untul rece si parmezanul, acoperiti cu un capac timp de 1 minut si apoi amestecati cu putere si incredere. Cu o mana miscati cratita inainte si inapoi iar cu cealalta amestecati cu o lingura de lemn. Ar trebui sa obtineti un risotto nemaipomenit de cremos.

Pofta buna! 


Comentarii

Postări populare