Crema de mascarpone



Saptamana trecuta am avut printre invitatii la cina si un baietel mititel si dragalas, preferatul meu, dar care din pacate nu poate sa manance nimic cu ou. Asa ca daca pentru parintii lui si pentru noi am facut the best tiramisu ever, a carui reteta o gasiti chiar aici, pentru el a trebuit sa ma gandesc la ceva care sa nu fie foarte diferit, ca sa nu simta ca mananca altceva. 

Trebuia sa fac ceva tot cu branza mascarpone dar cum majoritatea cremelor cu mascarpone contin si ou a trebuit sa incerc o crema din care sa-l pot elimina. Nu a fost foarte greu si mi-a iesit o crema fina, foarte bine legata care se poate manca ca atare, se poate folosi cu succes ca si umplutura pentru torturi sau se poate monta intr-o cupa sub forma de tiramisu la pahar sau cheescake la pahar. 

Bineinteles ca eu am inceput sa montez un tiramisu la cupa cu piscoturi insiropate cu sirop de capsuni iar dupa ce am facut doua cupe mi-am dat seama ca piscoturile erau cu ou, asa ca, am cumparat repede biscuiti si am montat un cheescake la pahar pentru care practic ne-am razboit, atat a fost de bun. Dar iata ce am folosit pentru crema:

Ingrediente: 

- 200 ml smantana lichida neindulcita. Eu am folosit La Dorna cu cel mai mare procentaj de grasime;
- 2 linguri zahar pudra;
- 150 gr. crema de branza;
- 250 gr mascarpone;
- 1 ligura dulceata de capsuni facuta de mine iar reteta o gasiti aici

1. se bate smantana cu zaharul pudra pana devine frisca. Smantana trebuie sa fie foarte rece, sa fi stat la frigider cel putin 24 de ore. Urmariti consistenta ei si nu o bateti mai mult decat trebuie ca sa nu o transformati in unt. 

2.se adauga crema de branza si mascarpone si se mixeaza pana devin o crema tare. Aici mie mi s-a parut ca ii lipseste ceva si am adaugat o lingura de dulceata de capsuni, mai ales ca urma sa folosesc sirop de capsuni pentru insiropat piscoturile. 

Comentarii

Postări populare