Mancare de linte



Am descoperit lintea relativ tarziu, acum cativa ani, sa tot fie vreo cinci, cand am inceput sa lucrez la o firma italiana. De fiecare data cand primim cadoul de Craciun din partea firmei, nu exista sa nu fie in pachet si o pungulita de linte verde. Se stie deja in firma ca eu adun lintea si faina de malai de la toti :)

Din pacate nu foarte multa lume o gateste, eu cel putin nu-mi aduc aminte sa fi mancat vreodata in copilaria mea, nu cred ca mama a gatit-o vreodata, de fapt cand eram mica nici nu stiam cum arata, dar de cand am descoperit-o, o am mereu in casa si o gatesc destul de des. Imi place mancarea de linte, imi place supa crema de linte si am facut chiar si pate de linte. O pun si in ciorbe gen minestrone si imi place chiar si in salata.

Colorata si vesela o gasiti in varianta rosie care este foarte buna pentru pate si piureuri, maro care este cea mai intalnita si e foarte buna la supe si mancaruri de linte, verde, care este foarte aromata si este perfecta in salate si neagra, care se foloseste in preparatele asiatice in general. Neagra eu inca nu am vazut si nu am gatit dar pe celelalte le-am incercat pe toate. Este o sursa foarte importanta de proteina si are un gust pamantesc, linistitor, de acasa.

Sa va spun insa cum imi place mie mancarea de linte, una dintre variante. Iata de ce aveti nevoie.

Ingrediente:

- 2 cepe mai marisoare
- 1 catel de usturoi
- cateva linguri ulei
- 2 morcovi mari si frumosi
- 2 ardei grasi colorati
- 1 - 2 rosii
- 1 radacina de patrunjel
- 1 lingura pasta de tomate
- 250 gr linte maro
- circa 1,3 litri apa sau supa de legume
- sare
- 1 varf de cutit de curry
- 1 lingurita de chimen
- patrunjel verde

Trebuie sa aveti apa sau supa de legume pregatita ferbinte. Lintea nu se lasa la inmuiat ci doar se alege daca este cazul.

1. Punem la calit ceapa taiata brunoise, adica cubulete, pe romaneste. Adaugam si usturoiul zdrobit cu lama cutitului si taiat apoi grosier. Adaugam putina sare.

2. Cand ceapa a devenit sticloasa adaugam morcovul taiat cuburi mai groase, sau rondele, depinde cum va place. Il lasam 2 min. si adaugam radacina de patrunjel taiata tot cubulete. Le lasam impreuna la calit pana cand taiem ardeii grasi fasii.

3. Adaugam ardeii grasi taiati fasii si rosiile taiate si ele cubulete, pasta de tomate, amestecam, punem capacul si lasam cateva minute.

4. Adaugam lintea si supa de legume fierbinte. Potrivim de sare, adaugam chimenul si curry, punem capacul si lasam sa fiarba la foc mediu. Trebuie sa fiarba intre 45 - 60 min. dar verificati din cand in cand ca sa nu se inmoaie lintea prea tare si sa-si piarda consistenta.

5. La final, adaugati patrunjelul tocat si mai potriviti de sare.



Pofta buna!



Comentarii

Postări populare