Spaghetti cu midii


Nu am mancat intotdeauna scoici si fructe de mare, pana pe la vreo 22 ani nici nu m-am atins de ele si doar gandul ca as putea manca asa ceva ma infiora. O prostie des intalnita, cred ca cunoasteti si voi cel putin o persoana care spune ca nu-i place ceva dar nici macar nu l-a incercat vreodata. Asa eram si eu, pun insa totul pe seama faptului ca atunci cand eu aveam 22 de ani, adica long time ago, in Romania gaseai doar fructe de mare congelate si surimi, care sa fim sinceri nu ma atrag nici acum si nu le consum. 

Totul s-a schimbat cand am fost in prima mea vacanta in Italia, si am nimerit fix in sudul Italiei, adica la ele acasa. Mancau cum sunt si curioasa, imi place sa descopar locurile noi cu tot ce inseamna ele nu doar peisajele, am zis ca si daca mor nu plec de-acolo pana nu mananc de toate. Si am mancat si midii si lupinii, si vongole si caracatita si calamari si sepii si creveti si pesti de care nu auzisem niciodata. Toate astea in doua saptamani. A fost un fel de vraja, de atunci nu ma mai pot opri, le mananc in orice combinatie si ori de cate ori le gasesc proaspete si frumoase. 

Dar sa va spun cum e cu midiile astea pe care le poti gati in nenumarate feluri. Cel mai mult imi plac cu unt sau ulei de masline, usturoi si patrunjel, apoi scap paine prajita in supa lor, sunt bestiale. 
In primul rand acestea trebuie sa fie inchise, cele care sunt deschise nu se gatesc pentru ca sunt deja moarte si nu sunt bune. 
Midiile trebuie curatate foarte bine inainte sa le gatiti, adica nu le luati de la supermarket si doar le scoateti din plasa si le gatiti, ptr ca necuratate cum trebuie poti fi periculoase si mai ales pline de nisip si iarba. 
Acestea se spala bine si cu un cutit se razuieste suprafata lor. Daca mai au iarba in ''gura'', adica vedeti ca din cochilie mai iasa iarba, o prindeti intre deget si cutit si o trageti cu grija afara. Apoi se pot gati dupa bunul plac. 

Iata ce va trebuie pentru reteta de spaghetii cu midii: 

- circa 1 kg de midii;
- 250 gr. spaghetti;
- 1 catel de usturoi;
- 500 ml suc de rosii cu pulpa;
- ulei de masline;
- patrunjel verde tocat marunt.

1. Puneti apa pentru paste la fiert. Adaugati si sare. 

2. Se incinge uleiul de masline si se caleste cateva secunde usturoiul zdrobit cu podul palmei. 

3. Se adauga midiile curatate asa cum am spus mai sus si se pune capacul. Din cand in cand miscati de oala si le lasati pana cand se deschid. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 - 7 min. Pentru extra taste puteti sa scapati si un strop de vin alb langa ele :)

4. Adaugati sucul de rosii, amestecati si puneti iarasi capacul, nu trebuie sa aruncati sucul pe care il lasa midiile, puneti rosiile peste el. Deja apa de paste ar trebui sa fiarba deci puteti pune pastele la fiert intre timp. Sosul cu midii trebuie sa fiarba cam cat fierb si pastele, maxim 10 min. Calculati in asa fel incat sa fie gata impreuna pentru ca unele paste au timp de fierbere mai mic iar altele mai mare in functie de dimensiunile lor.  Gustati sosul de rosii si mai adaugati sare daca este cazul.

5. Cand pastele sunt fierte al dente, le strecurati si le puneti fierbinti peste sosul cu midii. Le amestecati cu sosul si se mai lasa impreuna la fiert maxim 1 min. Adaugati si patrunjel verde tocat. 

Si gata, dureaza maxim 20 min sa faci o cina speciala si delicioasa, asta daca nu iei in calcul timpul pentru curatarea lor. 

Pofta buna si-un pahar de vin ;) 


Comentarii

Postări populare