Prajitura cu mar si scortisoara


Am cateva retete de prajitura pe care le stiu pe de rost, asta pentru ca mi se cer foarte des si le-am facut de foarte multe ori. Una dintre acestea este prajitura cu mar din imagine, prajitura care are un blat dulce, lipicios si umed, deloc uscat cum te-ai astepta de la o prajitura fara crema. Atat e de bun blatul ca sunt in stare sa-l mananc fara nicio umplutura iar partea buna este ca este si versatil, adica puteti sa puneti in loc de mere niste visine, sau prune, sau piersici, pere, caise, cirese etc. 

Despre mere pot sa va spun ca au fost date pe razatoare si calite cu zahar si scortisoara pana cand a scazut toata zeama din ele si s-au caramelizat iar apoi le-am pus fierbinti in borcane curate, am inchis borcanele si le-am pus la caldura sub paturi pentru vreo 2 zile. Acum 2 ani, marul de la tara a avut multe roade si era pacat sa se piarda, asa ca am incercat sa le conserv gata pregatite pentru prajitura si mi-a iesit. Inca mai am 2 borcane iar merele s-au pastrat perfect, au acelasi gust ca in momentul in care le-am tras de pe foc si inca sunt foarte parfumate. Astfel pregatite se pot folosi si la strudel cu mere, placinta cu mar sau foietaj cu mere. 

Iata care sunt ingredientele de care aveti nevoie pentru prajitura. 

Ingrediente pentru blat: 

- 3 cani de faina;
- 1 cana de zahar;
- 1/2 cana de ulei;
- 3 oua;
- 330 ml fanta (o doza) iar daca aveti canile mici puneti doar 250 ml fanta;
- 1 lingurita bicarbonat.

Umplutura de mere: 

- 6 mere potrivite;
- 4 linguri zahar brun sau dupa gust;
- scortisoara;
- zeama de lamaie.

1. Pregatiti mai intai merele. Trebuie curatate de coaja, date pe razatoare, puse intr-o cratita antiaderenta, stropite cu putina zeama de lamaie, adaugati zaharul dupa gust si scortisoara si le lasati la calit la foc mediu amestecand din cand in cand. Cand a scazut zeama si incep sa se caramelizeze, sunt gata. Pe parcurs mai adaugati zahar sau scortisoara, dupa gustul vostru, cantitatile nu sunt obligatorii pentru reusita prajiturii. Se lasa la racit pana pregatim blatul.

2. Blatul este foarte simplu de facut, trebuie doar sa amestecati toate ingredientele, incepand cu cele uscate, si adaugati treptat ingredientele lichide pana cand se incorporeaza perfect fara cocoloase si obtineti un blat care curge, putin mai grosut decat cel de tort. Nu va trebuie mixer, se poate face foarte bine cu un tel sau chiar si cu o lingura de lemn. 

3.Ungem tava cu unt si o tapetam cu faina sau punem hartie de copt pe fundul tavii. Musai hartie de copt maro, va amintiti ca v-am spus ca cea alba contine clor, este albita. Turnati jumatate de compozitie in tava si nivelati, adaugati merele calite si racite, turnati cealalta jumatate de compozitie si nivelati. 

4. Puneti tava la cuptorul preincalzit la 165 - 170 grade Celsius, pe gratarul din mijloc, pentru circa 30 - 40 min. Faceti testul scobitorii. Orium o sa va dati seama cand este gata, in bucatarie va mirosi Dumnezeieste iar prajitura va avea o culoare rumena - aurie. 

Pofta buna! 








Comentarii

Postări populare