Linguine cu praz si masline


            Din doar 4 ingrediente principale am reusit sa fac minunatia asta, niste paste care au iesit delicioase din ce am avut prin frigider si dintr-un praz pe care l-am cumparat proaspat. Nu ma pot abtine sa nu cumpar praz cand il gasesc proaspat in piata sau supermarket. Inca o dovada ca nu ai nevoie de ingrediente sofisticate sau scumpe ca sa gatesti gustos. 
Pentru 2 persoane avem nevoie de urmatoarele: 

- 200 - 250 gr linguine sau spaghetti
- 1 praz 
- 1 ardei capia rosu
- 100 gr masline verzi fara samburi
- peperoncino daca va place picant
- circa 400 gr rosii pasate
- sare, piper
- 4-5 frunzulite de busuioc verde
- ulei extra virgin de masline

1. Am curatat bine prazul si l-am taiat rondele subtiri. L-am pus apoi in uleiul incins si l-am lasat sa se caleasca. Aveti grija sa nu se arda. 

2. Cand e aproape calit adaugam ardeiul capia taiat feliute subtiri si le mai lasam impreuna cateva minute apoi adaugam maslinele. 



3. Urmeaza sucul de rosii si o lingurita de zahar. Potrivim de sare si adaugam si ardei iute. Nu e nevoie sa fiarba impreuna la foc mic mai mult de 10 minute si sosul e gata. Tot ce-i mai trebuie este sa adaugati 4-5 frunzulite de busuioc pentru aroma. 



4. Pastele se fierb in apa clocotita in care am pus deja sare, al dente. Asta e secretul pastelor, daca mancati putin cantitativ, nu mai mult de 150 gr/ persoana, daca sunt din faina de grau dur si daca le fierbeti al dente este imposibil sa va ingrasati. Pastele nu ingrasa daca sunt gatite si mancate corect. 
Odata fierte se scot in sosul care este gata si asteapta si le mai lasam impreuna pe foc 1 minut. Adaugati putina apa de fierbere daca este nevoie. 

Pastele sunt gata. Daca nu tineti post sau nu sunteti vegani, sigur va vor place cu putin parmezan ras. 








Comentarii

Postări populare