Spaghetti Carbonara romanesti



           I-am spus carbonara romaneasca pentru ca o gasim in mai toate restaurantele din tara si pentru ca in 90% din cazuri in Romania carbonara inseamna multa smantana, mult parmezan si cateodata si usturoi ( cu care eu nu sunt deloc de acord). Trebuie sa stiti ca reteta adevarata de carbonara are doar 5 ingrediente si anume : guanciale (gusa de porc dar se poate inlocui cu succes cu pancetta), galbenusuri de ou, sare, piper, parmezan ras sau pecorino romano si bineinteles spaghetti. In niciun caz nu se foloseste smantana, bacon sau cu atat mai mult usturoi. Credeti-ma pe cuvant pentru ca am trait printre ei multi ani.
Dar astazi vorbim despre Spaghetti Carbonara romanesti, cu smantana, care se intampla sa-mi placa foarte mult si mie si promit ca revin si cu retea originala.

Pentru 4 persoane am folosit urmatoarele: 

- 500 gr spaghetti Barilla
- 300 gr pancetta cruda ( de la Lidl) 
- 4 galbenusuri
- 1 ceapa
- 500 gr smantana ( eu am avut din piata) 
- cateva frunzulite de busuioc

1. Am calit putin ceapa si am adaugat peste ea panceta cruda. Nu trebuie sa puneti mult ulei pentru ca pancetta lasa grasime. 

2. Pana cand se prajeste pancetta, amestecam galbenusurile cu smantana si le omogenizam bine apoi le adaugam peste pancetta si dam focul la minim. Adaugam sare si piper, parmezan ras si mai lasam putin pe foc ca sa se ingroase putin sosul. Nu dati focul tare, o sa taiati sosul. Smantana se taie daca trece de 65 - 70 de grade celsius. Adaugati di 3 frunzulite de busuioc.

3. Pastele fierte se pun direct peste sos, fara sa le clatiti cu apa rece si fara sa aruncati apa in care au fiert, poate mai aveti nevoie de cateva linguri de apa ca sa diluati sosul. 
Le mai lasati impreuna la foc mic pentru 1 minut si sunt gata.

Un invitat de-al meu a spus ca sunt cele mai bune paste pe care le-a mancat. Incercati-le si voi si inventati daca va vine, pana la urma bucataria e o arta :) 


Comentarii

Postări populare