Tiramisu


           Fara indoiala, una dintre prajiturile mele preferate. Imi face placere sa o gatesc mai ales pentru ca se face repede, nu necesita coacere si e cremoasa si delicioasa. Imi place foarte mult reteta originala, cea cu vin de marsala, dar cand nu il gasesc folosesc disaronno, amaretto sau un alt lichior de migdale. De-a lungul timpului, am avut ocazia sa gust tiramisu facut dupa multe retete si am ajuns la concluzia ca pentru mine asta este cea mai buna si pe asta o voi gati mereu. 
         Obligatoriu, trebuie sa folositi oua proaspete pentru ca la crema se pun oua crude si sigur nu vreti sa va imbolnaviti si obligatoriu, tiramisu se face cu branza mascarpone, nu cu frisca si nu cu lapte si nu cu alte compromisuri, altfel nu mai e tiramisu. 

Ingrediente:

- 400 gr piscoturi de buna calitate
- 500 gr branza mascarpone
- 4 oua proaspete si spalate
- 8 linguri de zahar ( eu folosesc zahar pudra) 
- cafea 
- vin de marsala sau disaronno sau amaretto
- cacao pentru ornat 

Sa va alegeti ingrediente de calitate pentru ca este o prajitura proaspata, cruda si se va simti orice compromis, plus ca rezultatul nu va fi cel dorit. 

1. Incepeti prin a face o cafea tare si fara zahar. Eu folosesc espressorul manual, acela care se pune pe aragaz. Lasati  cafeaua sa se raceasca pana cand pregatim crema pentru prajitura. 

2. Se separa galbenusurile de albusuri si incepem sa mixam galbenusurile cu 4 linguri de zahar pana obtinem o crema albicioasa si zaharul s-a topit. Aproximativ 10 minute. Tocmai de asta eu folosesc zahar pudra, se dizolva mai repede si obtin crema intr-un timp mai scurt. Adaugam mascarpone si mixam pana se omogenizeaza complet in crema de galbenusuri. 


3. Albusurile se bat spuma tare si se adauga treptat 4 linguri de zahar. Cand intoarcem castronul compozitia trebuie sa nu cada din castron. 


4. Peste crema de galbenusuri cu mascarpone se adauga crema de albusuri si se amesteca usor cu o spatula, de jos in sus pana se omogenizeaza totul. Se da crema la rece pana pregatim piscoturile. 

5. Intindem pe fundul unei tavi 2 linguri de crema. O sa ne fie mai usor sa luam prajitura din tava. Apoi asezam un rand de piscoturi inmuiate pentru o secunda in cafeaua racita peste care am pus si o jumatate de pahar de vin de marsala. Peste primul rand de piscoturi intindem si un rand de crema. 



Mai punem un rand de piscoturi si terminam cu un rand de crema. 



E bine sa faceti prajitura seara pentru a doua zi sau sa o lasati macar 6 ore la frigider inainte de a o servi. Eu prefer sa pun cacao cu putin timp inainte de servire. 


Pofta buna!


Comentarii

Postări populare